top of page

Välkommen till ett nytt läsår

Välkommen tillbaka till skolan efter en varm sommar, vi ser fram emot att träffa er igen.

Daniel känner ni redan väl och Brita, som er nya mentor, som ni haft i textilslöjd. Kanske inte alla vårdnadshavare vet vem jag är så jag börjar med att presentera mig. Jag heter Brita Gröttheim Koponen och är lärare i textilslöjd. Jag har jobbat på Rödabergsskolan i 15 år och haft en del olika uppdrag på vägen. Lärare har jag varit sedan 1994 och är utbildad i engelska och slöjd. Mentorsuppdraget är inte något nytt för mig då jag varit mentor större delen av min tid som lärare dock inte senaste 5 åren då min tjänst inte räckt till. Nu har vi en slöjdlärare till på skolan och jag kan då åter ta en klass och det ska bli kul. Det bli samma elever som hade Marie som mentor som Brita kommer träffa på utvecklingssamtal d.v.s. Medina, Elise, Lola, Leonard, Shreyash, Olivia, Timothy, Vendela, Felix, Fred och Linnea. De övriga träffar Daniel som vanligt. Vi har en ny elev i klassen Anna-Brita som vi hälsar välkommen och som kommer att ha Brita som mentor.

Första veckan har vi precis som förra året uppstartsdagar och tiderna är måndag 10-14 och tisdag 9.30-14. På måndagen går vi igenom praktiska saker som skåp, schema övrig administration och min utveckling och då äter vi lunch i matsalen. På tisdag vill vi att ni tar med matsäck och kläder efter väder för att promenera och vara ute På onsdag är det lektioner enligt schema som ni får på måndagen.

Vi kommer att gå igenom klasslistan första dagen med eleverna men vill uppmana alla att meddela oss om något ändrats, så att kontaktuppgifter stämmer och att vi alltid kan nå er vid behov.Vi återkommer med tid för föräldramöte som kommer att vara inom den första månaden i skolan. Bloggen kommer att vara en kanal för information från oss till både elever och vårdnadshavare.

Vi lärare har avsatt tid tisdagen den 4/9 och torsdagen den 6/9 för att genomföra utvecklingssamtalen och då är eleverna lektionsfria de eftermiddagarna och vi önskar att ni i så stor utsträckning som möjligt kan komma då. Om det inte fungerar så hör av er till oss. Vi skickar här en länk på Doodle.com där ni kan anmäla er till utvecklingssamtal som vi ska ha i början på terminen. Kopiera in länken i sökfältet så kommer ni direkt in, eller klicka på länken. Om tiderna inte alls går att få till så hör av er per mail

brita.grottheim.koponen@stockholm.se eller daniel.agyemang@stockholm.se

Daniels länk: https://doodle.com/poll/xma2dzxpgiwk4kvg

Britas länk: https://doodle.com/poll/538ugky8rahzg3au


bottom of page